Ubon

Ja igar fick vi som sagt antagningsbeskedet - firade med sombreros. Skulle lagga mig tidigt men pratade med varldens underbaraste manniska pa msn sa det blev ratt sent anda. Puss!

Gick upp kl 0600 imorse, mm vad skont DET var tyckte jag, och blev upphamtade av Tanom och Peirat. Akte och hamtade resten av lararkaren och var framme i Ubon ca 2h efter det. Forstod inte riktigt dealen med att aka sa tidigt eftersom vi inte hade nagon tid att passa. Vi gick runt pa marknad och kakade lite streetfood. Gick pa Swensen's (oeffkoerss) och sedan pa en mysig restaurang dar borden var sma halmkojor flytandes pa vattnet. Bringade icke kamera men min mobil fick duga.

Tanom blev alltmer pa kanelen ju langre dagen gick, haha.

Pa hemvagen stannade vi vid ett djurstand med massa valpar. Hej, vi dog. Plagades ihjal av deras sothet. Fluffpalsar och minitander MYYS. Om vi fick rabies skulle det helt vara vart det. Tanom forstorde var euforiska stund med att saga att vi skulle aka.

Val i bussen var han inte mindre jobbig. Han var alltsa rejalt pa lyset vid detta laget. Verkade inte kunna kontrollera rostvolymen over huvud taget och klappade - garna i otakt - till thailandsk karaoke. Mm, det fanns dvd-skarm i minibussen. Jag proppade horlurarna i oronen och cranka upp till max. Ibland knackade han mig pa axeln och SKREK fragor trots att jag satt en sisadar halvmeter ifran honom.

Kan inte samtliga liquor stores och barer satta upp en skylt som sager "Max 1 ol per asiat". En ide bara!

Nar vi blev avlamnade sa vi farval till rektorn och han sa att vi sjalvklart var valkomna tillbaka och tackade for att vi ville volontararbeta pa Ban Janeaw School. Vilken ara! Tanom hittade en rosa slips och forsokte fasta den i v-ringningen pa hans t-shirt utan framgang. Vi sa hejda, vi ses (for det gor vi innan vi aker) och gick in till oss!

And here we are.

HEJJ!

Bilder pa den flytande restaurangen

 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0