En stjarnklar natt

Josephine writing. Utan a, a och o. Men anda. Min galanta spakstruktur och mitt eminenta odforrad vager upp.

Lyfte fran Arlanda i onsdags med skrackblandad fortjusning och mellanlandade i Moskva - dar man for ovrigt fortfarande far roka! Aeroflot levde sedan inte alls "ned" till sina forvantningar utan det blev en bekvam flygning med god mat. Val framme i Bangkok visste vi inte riktigt vad vi skulle gora. Tog en buss till tagstationen, kakade pa KFC och satte oss sedan pa ett 11(!)-timmarstag till Si Sa Ket. Var sa himla nervosa sista halvtimmen eftersom vi inte visste nar stationen kom, och fran det att taget stannade hade man ca 2min pa sig att ga av innan det var pa vag igen. Dar blev vi hamtade av Tanom, en natt man med ett stort hjarta.

En timme senare anlande vi till skolan och huset vi skulle sova i. Forst fick vi se toaletten. Tanom fragade mig: "It is okay?". Jag svarade "We will manage...", vande mig till Verena och sa "...hemskt.". Men okej. Squat toilet. I could handle it. Sedan rummet. Det va precis sa att det fick plats tva madrasser pa golvet. Flakten fungerade inte. Vi satte oss ner pa golvet. Det var da vi horde dem. Rattorna. Det var som om de skrek i smarta. "What is that?" fragade vi lite forsiktigt. "Rats." sa Tanom. "No dangerous." Tank er tradkoja. Addera fuktigt klimat, spindlar och odlor. Inte hemskt nog? Vi fick duscha staendes som Quasimodo under en lagt sittande kran med vad jag antar var varldens samsta vattentryck. Sa man blev nog inte ens ren.

Kande mig miserabel. Lade mig pa cementmadrassen som kryllade av myror och somnade med flygklader och oborstade tander.

Vaknade ett antal ganger under morgonen idag. Tuppjavlar. Det forsta Verena sa nar hon vaknade va "Jag ska doda dom dar javla tupparna" tror jag. "Det ar sa javla varmt" infann sig nog ocksa i denna morgonmonolog. Vi kokade frukostnudlar. Gott. Halsade pa nagra barn, vilka sma charmtroll! Gick till Tanom och fick sticky rice i bamburor. Ocksa gott. Fick hjalpa till lite med foberedelserna infor Loykratsong festival (thailandska motsvarigheten till Halloween) som ar imorgon. Jag och Verena har provat ut riktigt flashiga traditionella thailandska klanningar som vi ska ha pa oss under den 2km langa festivalmarschen. Vi ska aven bli sminkade pa thailandskt satt. Det lar bli en javligt rolig syn - stay tuned!

Vi kande att vi inte kunde bo i detta hemska rum vi blivit tilldelade. Och det var som om Tanom last vara tankar. Han foreslog homestay inne i staden istallet, eftersom det ar sa tyst om kvallarna vi skolan. Visst. Det ar tystnaden som ar anledningen till att vi vill flytta.

Tog genast chansen! Nu bor vi hos en jattesnall tjej som tar hand om oss och behandlar oss som kungligheter. Vi sover i en sang. Vi har AC. Internet. TV. Hon goder oss med mat. Ar vi i paradiset? Lite pics:


Sahar ser en varldsvan manniska ut pa ett tag ut till thailandska landsbygden. Vaskan runt benet och passfickan runt halsen.


Sa att ni slipper fraga: Det ar bonor



Puss sa lange!

PS. Ni far inte se nagra bilder pa oss eftersom vi ar i ultimate uglyness mode for tillfallet. Ja, alltsa jag lovar. Ultimate.




Kommentarer
Postat av: Jospa

efter regn kommer solsken!! Det låter som ni kommer få det jättebra Grattis

2009-10-30 @ 20:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0